Köszöntő

Talán ti is emlékeztek gyerekkorunk egyik kedvencére, a Másfélmillió lépés Magyarországon című sorozatra, amely végigkalauzolt az Országos Kéktúra útvonalán, és bemutatta tájainkat, kultúránkat, az ott élő embereket.
Régen tervezgetem már, hogy elinduljak Rockenbauer Pál és társai nyomában, és végigjárjam a túraútvonalat én is!
2011 tavaszán úgy tűnik, valóra válik az álom, és nekivágunk néhányan az útnak!
A blog az előkészületekről, és magáról az útról fog szólni, amit a túra alatt szeretnék minden nap frissíteni, hogy azok is átélhessék a nagy kalandot, akiknek nem volt módjukban velünk tartani!

2011. május 26., csütörtök

Útra készen

Már napok óta gyűjtögettem a szoba egyik sarkában a cuccokat, amiket magammal szeretnék vinni. Ma eljött a nap, hogy kiderítsem, beleférek-e a hátizsákba, vagy egy kis szelekcióra lesz szükségem!


Igyekeztem mindenből a lehető legkisebbet és a legkönnyebbet beszerezni, így simán belefért minden, de meglepetésként ért, amikor a mérlegre álltam!
Az előzetes becslésem szerint úgy 12-13 kg felszerelésre számítottam, ezzel szemben 17 kilót nyom a zsák!
Szelektálni már nem igen tudok, mert szerintem így is a minimális mennyiséget viszem magammal.

Ami végül a hátizsákba került:
- esőkabát
- hosszúnadrág
- 4 váltás gatya, zokni, poló
- hosszú ujjú poló
- vékony polár
- törölköző + tisztálkodó szerek
- kb. 2 napi kaja
- 1,5 kg száraz kutyaeledel (Quimby kutyának)
- kulacs
- gázfőző + gázpalack
- sátor + felfújható matrac + hálózsák
- bicska, evőeszköz, bögre
- fejlámpa
- akkuk, elemek, napelemes töltő
- elsősegély csomag, minimális gyógyszer
- túrabot
- térkép, GPS, iráytű
 
Rockenbauer Pálék még 40 kilós zsákokat cipeltek magukkal, ahhoz képest elég jól leredukáltam!
A ruhámat patakban vagy forrásvízzel tervezem kimosni, de az is lehet, hogy 2 napot kibírok egy-egy váltással. Legfeljebb kicsit büdösebb leszek az átlagnál, bár szerintem az erdő lakóit ez nem fogja zavarni!
A tartós élelmiszerekre azért van szükség, mert szinte minden nap érinteni fogunk egy-egy kis falvat, de bolt nem biztos, hogy nyitva lesz mire odaérünk. Kocsmákban meg általában csak inni lehet, azt meg nem szoktunk ugye! :)

Ami még hiányzik, az egy minden körülmény között működő tűzgyújtó eszköz, azt holnap be kell szereznem az indulás előtt!

A csapat végleges létszáma 3 fő és egy kutyalány lett, a bátyám a barátnőjével, Attila és Szilvi, valamint Quimby kutya és én.

A vonatunk holnap 18:00-kor indul a Keletiből, gyertek zsebkendőt lobogtatni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése